Prvou vážnejšou lastovičkou bolo rozhodnutie skupiny Harvey Danger zo Spojených štátov amerických, ktorá v septembri roku 2005 zverejnila na svojich stránkach a umožnila tak voľne sťahovať vo formáte OGG a MP3 svoj najnovší album "Little By Little". Tento album je možné si zakúpiť aj priamo prostredníctvom ich stránky a teda podporiť tak túto kapelu, ak sa vám ich hudba páči alebo zájsť si priamo na ich koncert, čím vlastne odovzdáte odmenu za snahu hudobníkov priamo do ich rúk bez toho, aby ste "kŕmili" vydavateľa, distribútora a prípadné ďalšie "prvky" v komerčnom reťazci hudobného priemyslu. Album "Little By Little" si môžete stiahnuť zo stránky http://harveydanger.com/downloads/ priamo alebo prostredníctvom "torrent" súboru.
V nám blízkych končinách sa pokúsil o ukončenie démonizácie hudby sťahovanej z Internetu aj nám dobre známy Jaromír Nohavica, keď na stránke http://www.nohavica.cz/praha2006/prazska_palena.htm zverejnil taktiež pre priame alebo "torrentové" sťahovanie v januári tohto roku svoj album "Pražská pálená". V diskusii na svojej stránke napísal, že "Velkým obloukem se vrací jedinečnost živého koncertu a mediální nosič je pouhým nosičem vody. Milým dárkem a pozváním, přijďte si se mnou zazpívat.", čím naznačil, že nie je dôležité, koľko nosičov si ľudia kúpia, koľko krát si jeho hudbu vypočujú z mp3 prehrávača, počítača, CD alebo rádia, ale to, koľkým ľuďom sa jeho hudba páči a koľkí ho prídu aj prípadne podporiť v jeho tvorbe na jeho koncerty.
Už aj na Slovensku nie je situácia s legálnou hudbou zadarmo zlá. V máji tohto roku uvoľnil na sťahovanie Millas Groove svoj album "Dancing With The Sun In My Eyes" z roku 2005 na stránke http://www.millasgroove.com/index.php?web=multi na priame sťahovanie spolu s videoklipom k jednej z piesní z tohto albumu. Krátko po ňom koncom mája 2006 zverejnilo zoskupenie mindMap svoj album "_Plochy_" z roku 2002 na stránke http://www.audionet.sk/index.php?a=Mp3&f=projekt&id=873 vo formáte MP3 pre priame sťahovanie.
Hudobný priemysel už pravdepodobne prekročil únosnú hranicu "odkrajovania si z koláča", ktorý patrí hudobníkom za ich skvelú tvorbu a interpretáciu hudby, ktorú tvoria. Skupiny začínajú chápať, že nie je dôležité nútiť niekoho, aby platil za hudbu, ktorú počúva a takmer nevníma pri práci, zaspávaní alebo iných aktivitách a že dôležitejšie je hrať pre živých ľudí na koncerte či inom vystúpení a nie hrať len pre štúdiovú techniku, predbiehanie sa v počte predaných nosičov a v hitparádach a napomáhať tak komercionalizácii umenia. Konečne sa opäť vracia doba, keď umenie bude zase len umením a hudba nám nebude prinášať len vibrácie z plastovej "placky", ale prinesie nám myšlienky, príbehy, pocity a city, bez ktorých by náš život nebol skutočným životom.